Webteksten
Een effectieve webtekst moet aan andere criteria voldoen dan een printtekst. Daarom is schrijven voor het web een vak apart. Een effectieve webtekst beantwoordt de vragen van uw klanten en relaties. Vis.nl achterhaalt wat uw klanten zoeken en met welke trefwoorden zij dat doen. Vervolgens verwerken we deze trefwoorden in de tekst, zodat uw webtekst geoptimaliseerd is voor zoekmachines.
Op de tweede plaats moet webtekst conversie stimuleren; de tekst moet uw websitebezoeker aanzetten tot actie. Dit bereiken we onder meer door in de tekst te focussen op de vraag van uw bezoeker. Wilt u weten waar effectieve webteksten nog meer aan moeten voldoen?
Vis.nl werkt samen met een bureau dat gespecialiseerd is in het schrijven en redigeren van effectieve webteksten. U bent bij ons aan het juiste adres voor het schrijven van webteksten op basis van een persoonlijk interview en voor het redigeren van bestaande webteksten. Wij zorgen ervoor dat uw webteksten voldoen aan alle criteria voor het web.
Zoekmachine vriendelijk
Een effectieve website moet op de eerste plaats gevonden worden. Daarom is het belangrijk dat uw webcontent de trefwoorden bevat waarmee uw lezer informatie zoekt. Die trefwoorden bepalen we met een trefwoordenonderzoek. Vervolgens plaatsen we deze trefwoorden op de juiste plaats en manier in de tekst:
- trefwoorden in de titel;
- de juiste woorden in tussenkoppen;
- belangrijke woorden of zinnen vetgedrukt;
- de juiste woorden in ‘meta-informatie’.
Meta-informatie is tekst die wel bij de pagina hoort, maar die voor de lezer niet zichtbaar is: het adres van de pagina (de ‘URL’); de titel van de pagina (de tekst bovenin de titelbalk van uw internetbrowser en de paginaomschrijving (de tekst die in de zoekresultaten van Google staat).
Conversie stimuleren
Effectieve webteksten zijn wervende teksten die uw websitebezoeker stimuleren tot het nemen van actie. Denk bijvoorbeeld aan het bestellen van een product, het aanvragen van een offerte of het opnemen van contact. Een belangrijke voorwaarde voor het stimuleren van actie bij uw bezoeker is de taal van uw bezoeker spreken. Daarom gebruiken wij in uw tekst de trefwoorden van uw doelgroep. Daarnaast is het belangrijk dat uw webtekst kort, bondig en overzichtelijk is. Uw websitebezoeker is immers ongeduldig. Hij leest de informatie niet, maar ‘scant’ die, op zoek naar zijn eigen trefwoorden en de vraag die hij heeft.
Vis.nl kijkt waar uw bezoeker naar op zoek is en verwoordt dit op de juiste manier in uw webtekst.
Zoekt u een specialist voor uw webteksten?
Neem contact op met Vis.nl en vertel ons wat uw wensen zijn.